Hoppa till innehåll

Ta del av våra leveransvillkor:

 Blomsterförmedling
Ditt blombud kommer att levereras av Flora Blommor i Trollhättan och utav andra blomsterförmedlingstjänster på andra orter.

Butik som levererar
Notera att det inte alltid är närmaste butik på orten som levererar din beställning.

Blombudsavgift
Blombudet kostar 99 kronor. Det gäller bud i Sverige. Avgiften är inte inkluderad i våra färdiga produkter.

Leveranser inom Sverige
Beställer du före kl. 12 på vardagar kan vi leverera ut blommorna samma dag. På lördagar behöver vi få beställningen innan kl. 10 och då gäller det endast till orter som inte expedieras med buss, postbil eller båt. I undantagsfall delar vi ut blommor på söndagar och helgdagar. Vi försöker självklart att få ut beställning som inkommer efter garanterad tid på önskat datum, men dessa kan, utan att du som kund meddelas, bli levererade nästföljande dag med leverans.

Tider
Tyvärr kan vi inte garantera leveranser vid exakta tider. Vi gör dock vårt yttersta för att önskemål ska hållas. Normalt sker leveranser vardagar kl. 9-20 och lördagar kl. 11-15. Leveranser till företag kommer levereras innan 16 under förutsättning att vi fått in ordern före 11.

(Lokala avvikelser kan förekomma.)

Leveranssäkerhet
Beställaren har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella felleveranser eller leveransförseningar ersättes ej i dessa fall. Ej angiven portkod räknas som ofullständig adress.

Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma och leverans till dörr eller granne ej är vald. När du gör din beställning kan du välja om blommorna ska hängas på dörren alt. lämnas till en granne då mottagaren inte är hemma. Om ni inte har valt att blommorna får lämnas på dörren eller till grannen så ringer butiken före och leverans sker först efter kontakt med mottagaren.
Även om något alternativ är förvalt kan butiken ringa till mottagaren för att säkerställa leveransen tex om det saknas portkod mm. Beroende på vädret eller annan orsak bedömer floristen om det är möjligt att hänga blommorna på dörren då detta är förvalt.

Leveranssätt
Vi levererar majoriteten av våra blombud fram till mottagarens dörr. Men Sverige är ett avlångt land och på vissa platser på landsbygden, där vår närmaste butik ligger för långt bort, kan alternativa leveranssätt användas.

Här följer en presentation av de olika sätt som din beställning kan levereras på, utöver normal leverans.

Bussleverans
Till vissa platser sker leveransen med buss. Vår butik ringer då upp mottagaren och bestämmer med vilken buss blommorna kommer att skickas. Mottagaren får då möta upp vid överenskommen busshållplats. På vissa platser lämnas paket av på förbestämda platser, så som bensinstationer eller lanthandlare.

Lantbrevbärare (Postbil)
Till vissa mindre platser på landsbygden använder våra butiker lantbrevbäraren. Dessa beställningar behöver vi oftast dagen innan för att kunna utföra i tid eftersom blombuden lämnas väldigt tidigt till lantbrevbäraren.

Båt
Till vissa skärgårdsöar levererar vi våra Blommogram med båt. Vår butik ringer då upp mottagaren och talar om med vilken båt blommorna kommer. Båtbolagen lämnar oftast paketen direkt på bryggan, varför det kan vara bra att mottagaren möter upp när båten kommer.

Avi-Blommogram – hämtas i butik
Tyvärr finns det platser där vi inte har någon möjlighet att leverera Blommogram. I dessa fall ringer vår butik upp mottagaren som får komma och hämta blommorna i närmaste blomsterbutik som är ombud för blomsterförmedlingen.Budavgiften reduceras då till 25kronor.

Produkter – blommor – färg – form
I våra färdiga produkter och arrangemang har vi försökt välja blommor och tillval som oftast finns inne. Men tyvärr kan utbudet variera från dag till dag och butik till butik. Då ersätts produkten med likvärdig vara i liknande färg. I dessa fall gör butiken sitt yttersta för att motsvara den beställda buketten.

Produktbilder
På florablommor.se presenteras nästan samtliga av våra produkter med foto. När vi skapat våra färdiga produkter har vi använt blommor som är mer utslagna än helt nya och färska blommor. Detta visar hur produkten kommer att se ut under merparten av den tid mottagaren gläds av den hemma. Detta kan innebära att när en produkt levereras till mottagaren, att vissa blommor är mer knoppiga än vad bilden visar. Detta är dock inget negativt, utan innebär att mottagarens blommor kommer hålla en längre tid.

Reklamation

Vid reklamationsärenden skall florablommor.se kontaktas inom 24 timmar ,skriftligen via mail eller via telefon.

Bekräftelse

När vi tagit hand om din order får du en bekräftelse via mail

Integritetspolicy

De kund- och mottagaruppgifter som lämnas i samband med en beställning på www.florablommor.se är endast till för att vi ska kunna utföra er beställning som ni har gjort.

Vi delar aldrig med oss av uppgifter till någon annan (tredje part).

Beträffande e-post, så används uppgifterna endast till att utföra det som e-posten gäller, svara på fråga/or, ge information eller få information till eller av e-post avsändaren. E-post skickas ej vidare utan avsändarens medgivande. Uppgifter ovan sparas endast om bokföringslagen kräver det.